fbpx

Stresshåndtering og stressforebyggelse

MÅLGRUPPE

Kurset er henvendt til alle, der ønsker værktøjer til stressforebyggelse og stresshåndtering

DETALJER

Kurset er tilgængeligt i 90 dage fra tilmelding. Der udstedes et certifikat ved beståelse.

PRIS

Prisen er 2.196,- ekskl. moms (2.745,- inkl. moms). Beløbet trækkes på dit kort indenfor 24 timer efter tilmelding.

Om kurset

Kurset er til dig, der ønsker handlingsorienterede, brugbare værktøjer til at håndtere stress i dagligdagen.

Hvis du føler dig presset i hverdagen og gerne vil have det bedre, eller hvis du eksempelvis føler dig trist og udkørt og ønsker at vende den negative udvikling, så er dette kurset, som giver dig værktøjerne til at hjælpe dig selv.
Kurset er også velegnet, hvis du er sygemeldt med stress – eller er tæt på at blive det.

Over et forløb på 7 uger får du hver uge flere og flere praktiske værktøjer til at få dig ud at den stressede situation. Men kurset er ”hjælp til selvhjælp”, så du skal være klar til at gøre en indsats for dig selv for at vende den negative udvikling til en positiv udvikling.

TILMELD DIG NU

Kursusbeskrivelse

Over et forløb på 7 uger får du hver uge flere og flere praktiske værktøjer til at få dig ud at den stressede situation. Men kurset er ”hjælp til selvhjælp”, så du skal være klar til at gøre en indsats for dig selv for at vende den negative udvikling til en positiv udvikling. I kurset arbejder du derfor også med emner som:
• Hvad er stress, fakta om stress, symptomer på stress og stressdagbog.
• Livshjulet, kalenderstyring, opgaver, struktur og pauser.
• Ny energi, din virkelighed, kriger eller offer og ”pyt”.
• Balance, den gode hverdag, tanker og bekymringer.
• Opfølgning og vedligeholdelse, hvordan holder du fast i den positive udvikling.

Online stresskurset er for dig, der:
• Føler dig presset i hverdagen, føler dig trist og udkørt, er udfordret af stress eller på vej til at blive det, og som har brug for professionel hjælp til at få det bedre og anskue hverdagen og livet fra en ny og mere positiv vinkel.
• Vil have handlingsorienterede og konkrete redskaber, der virker med det samme og som bliver ved med at virke
• Vil være opmærksom på dine stresssymptomer og hvordan du kan reagere på symptomerne
• Vil have stressen ud af kroppen og finde årsagen – så du ikke havner i ”stress-fælden” igen
• Vil finde balancen i livet, finde balancen mellem arbejde og privatlivet
• Gerne vil bekymre dig mindre
• Har mange tanker og de fleste af disse tanker er negative
• Ønsker mere overskud og energi til familie, venner, arbejdet og ikke mindst dig selv
• Ønsker fleksibilitet til selv at vælge, hvornår du arbejder med materialet
• Online kurset er også til dig der er sygemeldt eller på vej til at blive sygemeldt.

Efter dette online stresskursus kan du bl.a.:
• Aktivt og omhyggeligt prioritere din tid, dine kræfter og energi
• Udfordre dit eget sprogbrug som ”skal, bør og nød til”
• Balancere din tid og energi mellem arbejde og privatlivet
• Fokusere på de ting du når og gør i stedet for det modsatte
• Sove bedre
• Tænke og bekymre dig meget mindre
• Planlægge din dag bedre
• Blive meget bedre til at sig ”nej” på en positiv måde
• Spotte dine stresssymptomer og reagere på dem
• Spotte dine tidsrøvere

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor vælge et online stresskursus? Er et fysisk samtaleforløb om stress ikke bedre?
Når du er presset og stresset, er din koncentration og dit overblik typisk dårligere. Derfor er det en fordel, at du ved onlineformatet, kan arbejde med materialet igen og igen. Når du på den måde får budskabet gentaget, får du flere pointer med.
Du kan arbejde med materialet, lige når det passer dig. Fleksibiliteten giver dig flere muligheder for at flette det ind i din hverdag på de tidspunkter, hvor du har flest kræfter til det. Dette er en stor fordel, når dit overskud er svingende. Du styrer altså selv, hvornår du mentalt har plads til at prioriterer arbejdet med at reducere stressen i dit liv.

Kan jeg kombinere kurset med andre former for stressbehandling?
For mange vil dette online kursus være tilstrækkeligt og præcis den hjælp, der gør, at du kommer ud af stressen og får dit overskud og din energi tilbage. Dit stressniveau reduceres, og du får det bedre.
Kurset kan selvfølgelig også kombineres med f.eks. mindfulness, kropsbehandlinger, yoga eller samtaler med en stressbehandler.
Ønsker du også samtaler med en stressbehandler, giver kurset dig et stort og vigtigt forspring i forhold til de samtaler. Ved hjælp af kurset er du nemlig allerede i gang med at arbejde med de grundlæggende ting, der reducerer din stress.

Passer kurset til netop den form for stress, som jeg slås med?
Kurset er både for dig, som er på vej til at blive stresset, men som stadig får det til at løbe nogenlunde rundt, og for dig, som er decideret i knæ som stressramt.
Hvis du er ved at komme dig efter et stressforløb og gerne vil forebygge, at du ikke bliver ramt igen, har du også stor effekt af kurset. Det lærer dig nemlig at holde øje med præcis de symptomer, der er dine tegn på begyndende stress. Kurset lærer dig også, hvordan du indretter dit liv på en bedre måde, så du fremover har energi til det, du gerne vil bruge tid på.

Hvad kræver det af mig at arbejde med kurset?
Dette stressforløb er gennemtestet og gennemprøvet, vi ved, at forløbet har stor virkning i forbindelse med stresshåndtering og stressforebyggelse. Vi anbefaler, at du følger sessionerne kronologisk og at der er ca. 1 uge mellem hver session. Det er dit arbejde mellem sessionerne som skaber værdi. Forløbet består af en indledning, informationer, øvelser og en meget stor værktøjskasse.

Ved hver ”session”:
• Sørg for at sætte minimum 30 minutter af
• Sørg for at opholde dig et sted hvor du er uforstyrret
• Sluk din telefon

Det er vigtigt, at du prioriterer og afsætter tid til at arbejde med kurset og gerne på tidspunkter hvor du har lidt energi og overskud. Hvis du arbejder med et tema om ugen, har du været igennem hele kurset efter 7-8 uger. Det betyder, at du så er klar til næste skridt, som er at gøre de nye vaner til en naturlig og automatisk del af din hverdag.
Efter hver session er det vigtigt, at du øver og implementere de ting, du lærer på kurset. Dette kræver ikke decideret tid. Det handler mere om, at du skal forholde dig anderledes til forskellige ting, og at du skal gøre noget andet end det du plejer at gøre. Ændringer kræver derfor lidt ”mentale kræfter” fra dig. Så du kan indarbejde de ting du lærer.
Jeg vil anbefale dig, at du ”skynder dig langsomt”. Du skal hellere fokusere grundigere på færre temaer i stedet for at arbejde med dem alle på en gang.
Du har med det samme adgang til hele materialet. På den måde bestemmer du selv tempoet og du kan selv vælge at starte med præcis de temaer, der giver bedst mening i forhold til netop din situation.

Hvad får jeg, når jeg køber dette online kursus?
Du får fra starten varig adgang til hele materialet. På den måde kan du arbejde med de forskellige dele i præcis den rækkefølge, der giver mening for dig. Du bestemmer selv! Kurset består af 7 sessioner plus ekstra materiale.
Du kan frit vælge hvilken du vil starte med. Under hvert tema er der tekst, videoer og opgaver. Du får også et arbejdsark, der passer til temaerne. Med arbejdsarkene kan du arbejde konkret med øvelserne og holde øje med din egen udvikling. Med online kurset får du helt konkrete, brugbare ”hands-on” øvelser og fokuspunkter som med det samme får dig i gang med et mindre stresset liv.

På online kurset lærer du:
• Dine stresssymptomer at kende og navigere i dem
• Hvordan du sikre en bedre søvn
• Prioritere din tid og dine ressourcer
• At have fokus på det du har nået og gjort frem for det du ikke fik gjort
• At holde små pauser
• At minimere negative tanker og bekymringer
• At være tro overfor dig selv og egne aftaler med dig selv
• At sige nej på en positiv måde
• At komme i førersædet i dit eget liv
• At acceptere det der ikke kan ændres
• Hvordan du kan planlægge at genoptage arbejdet efter en hel eller delvis sygemelding